Zaterdag 2-8; Lac la Hache, Cariboo region. Zondag 3-8; Williams lake campground in Stampede.

3 augustus 2014 - Williams Lake, Canada

2 Uurtjes kachelen en we zijn er. Klinkt simpel, maar het was toch pittig. Tenminste, voor mij dit keer. Britt zat natuurlijk prins(ses) heerlijk voorin, ik daarachter. Werd ik me toch een partij kotsmisselijk!! Gatverdegatverdegatver wat is dat toch klote!  Excuses; wat is dat toch naar bedoel ik. Gelukkig waren we er echt heel bijna. Effe lunchje, effe relax-an en daarna ook maar even naar het zwembad(je) hier op de camping "Big country RV resort" hier in Lac la Hache. De naam doet veel vermoeden......niks van waar! Het is een camping van net 30 plaatsen. Er staan 3 halve kippen, e.o.a. vreemd stel en wij dan. Maar het sanitair van de camping is heel goed te doen, weer een eigen fire-pit en een zwembadje waar dus ook niemand in zit/ligt dus privé!! Heerlijk! Wij maken er dankbaar gebruik van van het is weer heet. Eind van de middag gaat het donderen in de verte met een paar flitsen maar naast een paar druppels blijft het verder droog en zitten we nu weer buiten bij ons haardvuur met een bakkie. Top! Britt heeft vrienden gesloten met de campingkat ;-). Lief diertje. Gezellig.  En natuurlijk ook weer lekker marshmallows roosteren; mmmmm, en leuk om te doen met de meiden. Britt ontpopt zich tot een ware fire-fighter :-D . En wat Britt doet wil Emma ook ;-).

Morgen hoeven we maar 45 minuutjes naar onze volgende bestemming; Williams lake, camping Stampede. We zijn wéér beniehieuwd.
Ik verzamel dit verhaaltje samen met die van morgen. Vandaag was weinig spannend. Gewoon relax-an dagje. That's what vacation is all about isn't it?
Tot latersss. XX

Daar zijn we dan; inderdaad at Williams lake campground in Stampede. Super aardige eigenaren. Schoon en fris sanitair. Schone campingground. Maar wij waren de enige hier die gereserveerd hadden....... Was niet nodig geweest hier :-D. Ruumte zat! Het is weer een kleine camping mer niks. Niet eens een klein zwembad. Niet eens een piepklein zwembad. Niet eens een voetenbadje! Dus dachten wij; we zitten vlak aan Williams lake; dan zoeken we toch gewoon zo'n idyllisch plekje op langs het meer. Campertje ergens neerkwakken en poedelen maar! Top idee!! Kennis vergaard bij het visitorscentre waar we het meer in kunnen. Oke; clear als een klontje. 3 Tellen rijden dus simpel. Meiden; bikini's aan. We gaan! Nou echt,...je wilt het niet weten. Goor!!!! Van mijn leven heb ik nog nooit zo'n goor strandje gezien!! Het Noordwijkse hondenstrand is er blinkend schoon bij! Was dit strandje (de enige plek waar je het lake in kan) dus ook de broedplaats voor zo'n beetje alle gevogelten van heel Canada!!! Kilo's strontkwakken op het kleine strandje. Het is ook een lang weekend voor de Canadezen dus de gemeente had het ook niet schoon gemaakt, wat ze normaal wel schijnen te doen. En er lagen dus gewoon ook een moeder met een paar kinderen met hun handdoekjes op het strand!!! Gatverdegatver!! Oke dan; niet aanstellen; kijk waar je loopt meiden!! Pas op stront!! Aangekomen bij de waterrand hebben we onze campingstoeltjes in het water gezet (daar waren geen strontklodders meer). De meiden en Mart hebben zich nog even in het water laten zakken tot de oksels maar ik hield het er niet lang uit en zat met opgetrokken neus in m'n stoeltje te "relaxen" en te wachten tot zij afgekoeld waren. Kom; we gaan naar de camping.
Het leuke van deze camping is wel dat het direct aan " home of the famous Williams lake Stampede" paardenranche ligt. Een enorm terrein met renbaan en weide's erom heen en natuurlijk ook een heel aantal paarden! Britt en ik konden dus even heerlijk onze hartjes ophalen en hebben ze allemaal voorzien van knuffels en kroeltjes ;-) . Britt wilde er zeker wel 4 mee nemen, maar ja..... We zijn ruim een uur aan het paarden-tutten geweest terwijl Mart en Emma genoten van hun rust voor de camper met een boekje en een knabbeltje. Mooi denkbeeldig plaatje zo he? De omgeving is hier trouwens wel een stuk minder mooi. Veel vlakker, meer heuveltjes en geen bergen meer.
Vanavond hebben we ook gelijk even de whale-watch en de bear-watch excursie's geboekt voor 10 en 11 augustus op Vancouver Island. Spannend!! Tegen etenstijd (20 uur locale tijd...) ging het weer echt onweren en bliksemen. Binnen eten dus. Ook knusjes. De koffie konden we weer lekker buiten drinken. Echt ideaal hoor zo'n camper. Later als ik groot ben (en allemachtig 88) wil ik er 1 hebben om in rond te reizen.

Morgen rijden we in zo'n 2 uurtjes naar Clinton Pines campground in....juist; Clinton! :-D
Weer een heule kleine camping maar naar de verhalen (op internet) wel weer mét Fred WiFi én een eigen fire-pit. Dat wordt dus weer lekker bbq en marshmallows!!

Trusten en tot gauw weer. XX van ons vieren.

1. Tonnysee:
    4 augustus 2014
    Wat een hilarisch verhaal weer!! Je hebt je punt nu wel gemaakt hoor zus! Jij vindt schoon sanitair en eigenlijk alles schoner dan schoon er belangrijk! ;-) Ik zie het voor me terwijl ik het lees! Haha!! Hopelijk gaan jullie veel beren en walvissen zien! Gaaf!! Dikke kus vanuit een warm en zonnig Leiderdorp!! (aftellend naar Italië!!) xx
  2. Erma:
    4 augustus 2014
    Ik hoor het al enorm genieten van zo.n vakantie ik wacht weer geduldig op een nieuw verhaal gr Erma
  3. Caatje:
    Mooi he Canada...:)
    Beeldend verhaal!
    En 'waar' wil je dan rondrijden als je 88 bent?.. ;)

XX
  4. MartinFrancoiseEmmaBritt:
    4 augustus 2014
    Hey Caatje! Nou, ehm,..dat ga ik dan wel een keer bedenken. Dat duurt nog zooooo lang! ;-) XX