Donderdag, de laatste hele dag in Vancouver

14 augustus 2014 - Vancouver, Canada

Jammer maar ook oké dat we weer naar huis gaan. Hoewel.....ik kan wel wennen aan die vakantie ritme hoor. No problem ;-) Vancouver stad is leuk, gezellig, super overdreven aardige mensen, schoon, relaxt sfeertje. Ik vind het wel wat weg hebben van San Fransisco; de rechte straten die zo fors aflopen naar beneden richting de oceaan. Hier dan met trolley bussen en in San Fransisco de kabelcar. Maar ook kwa sfeer lijken deze steden wel op elkaar. Met het weer hebben we ook weer vreselijk geboft vandaag. Het was heerlijk 24 graden wat met de zon erbij soms best gelijk weer warm was. Meeste van de dag was wat cloudy, maar dat is prima stad-weer. Na ons ontbijt bij Tim Hortons (een favoriete keten van ons deze vakantie! Hebben ze heerlijke frozen limonade en smooty's!) zijn we downtown gegaan naar hét shopgedeelte hier in de stad; Robson street. Leuk, gezellig, niet te druk met weer heeeeeel veel Chinezen. Britt heeft hier een hele leuke bikini gescoord. Na Robsonstreet hebben we nog even ons laatste stukje Stanley park afgelopen waar we gisteren niet aan toe gekomen waren. Daarbij ook the "Lost Lagoon" gevonden. Niet echt bijzonder maar wel aardig. Leuk parkje. Een pauzetje ingelast bij een andere favoriete keten; Starbucks! Mmmmm. We'd like 3 frappucinno's, 2 regular, 1 vanilla with whipped cream and 1 hot chocolate please :-D Als kersen op de appelmoes hebben we vanavond zooo lekker, gezellig gegeten aan het strand bij de "Cactus Club". Hippe tent met mooie super aardige dametjes in de bediening waarvan er 1 ; "I'm taking care of you guy's this evening" en lekker eten!! Super! En overdreven lekkere Margarita!! Wauw! I'm not leaving this place!! ...... Ik denk wel dat onze mede passagiers morgen in het vliegtuig gaan wensen dat zij een hele andere vlucht hadden geboekt :-D Volgens mij rieken wij een ietwat naar knoflook namelijk. Maar goed,..hoe dan ook. Het einde is in zicht. Het was een bijzondere, geweldige, enerverende, gave, drukke, heerlijke, indrukwekkende, soms misselijkmakende, vermoeiende reis. Bijzonder ook om 4 weken lang echt bijna continu met z'n vieren te zijn; en...we hebben het goed overleefd! Ik denk ook dat het goed is geweest dat we eerst de 6 dgn New York hebben gedaan en daarna Canada en niet andersom. Na Canada zijn we best een soort van moe en "uitgereisd" . We hebben de "cultuurshock" goed kunnen verwerken. Nu nog even 1 nachtje lekker slapen in ons hotelbedje. Morgen om 12 uur worden we met de taxi opgehaald voor naar Vancouver AirPort waar vandaan ons vliegtuig vertrekt om 15.45 uur richting Amsterdam met verwachtte vluchtduur van 9.35 uur en aankomsttijd op Schiphol zal dus zijn rond 10.20 uur nederlandse tijd waar de volgende taxi ons weer veilig naar huis brengt. Daar heb ik toch ook wel weer zin in eigenlijk ;-)Tot gauw allemaal. Ik laat weten wanneer we de stapels foto's klaar hebben voor bezichtiging ;-) Dikke XX van ons vieren.

1. Mariëlle:
    15 augustus 2014
    Leuk om jullie verhaalde gelezen te hebben. Veilige vlucht terug! En tot snel moppies. XXX
  2. Tonnysee:
    15 augustus 2014
    Wauw.. Wat een avonturen hebben jullie beleefd!! Wij zitten nu te wachten op de trein naar Milaan!! We genieten hier van de zon, sfeer en het vakantiegevoel! Goeie, veilige reis naar huis! Xx
  3. Erma:
    15 augustus 2014
    Vakantie is super maar het normale leven ook wel weer lekker en er moet helaas ook weee gewerkt worden schat al is dat niet altijd even leuk fijne vlucht naar het vertrouwde Nederland goede reis en tot snel xxx
  4. Gilbert Tuythoff:
    15 augustus 2014
    Klinkt als een geslaagde reis zusje, mooi dat het zo goed verliep zo met z'n viertjes.
    Tot gauw thuis! Veilige reis gewenst!
  5. Caatje:
    15 augustus 2014
    Wat een avonturen! Mooi geweest!
    En nu uitrusten in Leiderdorp. ;)
    Goeie vlucht en happy landings!
    Dagje sauna doen om bij te komen?.. :p